سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نغمه

پاسخ به سئوالات جمعه 86/4/8 ساعت 4:10 عصر

نویسنده: منیره

*******سئوال

با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون. ?-اگه ممکنه یه توضیحی هم در مورد آنتن های مونو/ایکس پل بدین. ?-"در ایران ما از GSM-900 استفاده می کنیم ودر آمریکا از GSM-1800 استفاده می شود" این جمله شماست ولی توی شرکت مخابرات به ما کفتن در ایران از هر دو ساختار فرکانسی استفاده میشه به این نحو که اول ساختارکه اول ساختار GSM_900 استفاده میشه و وقتی ظرفیتش تکمیل شد برای تماس های بعدی به طور خودکار GSM_1800 بکار گرفته میشه

*********جواب

با سلام خدمت شما:

در باره سوال اول (آنتهای مونو پل و ایکس پل )

مونوپل آنتن نیست بلکه نام نوعی دکل آنتن است که در شکل زیر نمایش داده شده است این دکل ضخیم تر از تیر چراغ برق بوده و دارای استحکام بیشتری است و امروزه در کنار خیابانها و در حیاط بعضی مکانهای عمومی مشاهده می کنید .

مونوپل

ایکس پل (x-pole) نوعی پنل آنتن است که در دارای دو پورت در پایین آن است و در دکل های موبایل در هر سکتور یک عدد از آنها قرار می گیرد .

***توضیح : در هر سکتور بسته به نوع پنل آنتن و کمباینر ی که در BTS بکار رفته تعداد پنلهای آنتن متفاوت است حداکثر تعداد پتل در یک سکتور 3 آنتن است که یک عدد برای ارسال (TX) و دو عدد برای دریافت (RX) استفاده می شود در جهت دریافت از دومسیر جداگانه سیگنال دریافت می شود و بعد از مقایسه باهم هرکدام از سیگنالها که بهتر بود برای شنونده ارسال میشود بنابراین علت دو آنتن برای در یافت همین موضوع می باشد.

در نوع دیگر کمباینر دو آنتن برای هر سکتور استفاده می شود این آنتنها هر دو هم برای ارسال (TX) و هم برای دریافت (RX) استفاده می شود در مسیر ارسال تعداد فرکانسها در دو آنتن تقسیم می شود مثلا اگر 4 فرکانس داشته باشیم 2 فرکانس در یکی و 2 فرکانس در دیگر آنتن ارسال می شود ولی در جهت دریافت از دومسیر جداگانه مثل سری قبل دریافت شده و عمل مقایسه انجام می شود .

حالا در آنتن ایکس پل هر دو آنتن در یک آنتن جمع شده و فضای کمتری را در بالای دکل اشغال می کند و سریعتر نصب می شود وهمانطور که گفته شد در قسمت پایین خود دارای دو پورت می باشد.وسیستم کار آن دقیقا مثل سیستم دو آنتن در کنار هم می باشد البته در کنار مزایا دارای معایبی نیز می باشد.

مبحث آنتنها مبحث جذابی می باشد که اگر عمری باقی بود مفصل در باره آن بحث خواهم کرد.

اما سئوال دوم : آن زمانی که این مطلب را نوشتم هنوز در ایران GSM1800 نیامده بود در این مورد جدیدا مطلبی نوشته ام که اگز مطالعه بفرمایید خالی از لطف نیست و موید مطالبی است که شما فرموده اید .

(مراجعه شود به پاسخ به سئوالات شنبه، 15 مرداد، 1384 همین وبلاگ)


نوشته شده توسط: علی دادار

توقف سهمیه بندی!!!! جمعه 86/4/8 ساعت 4:8 عصر

سلام مجدد دوستان درخواست کرده بودن یه اعتراض نامه تنظیم کنم منم هم میگم به چشم ولی چند روز صبر کنید مثل اینکه فهمیدن که دارن برای خودشون چه درد سری درست کردن  این مطلب رو ببنید ...

طرح مجلس برای توقف سهمیه بندی بنزین

مجلس

جمعی از نمایندگان مجلس طرح سه فوریتی توقف سهمیه بندی بنزین را آماده کردند و احتمالاً امروز تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، این نمایندگان طرح را با قید سه فوریت و در راستای توقف سهمیه بندی بنزین با توجه به اتفاقات شب گذشته در تهران و برخی شهرستانها تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند .

در این طرح سه فوریتی، پیشنهاد شده است بنزین با قیمت 100 تومان ارائه شود و سهمیه بندی نیز متوقف گردد .

بنا بر این گزارش، در جلسه علنی امروز مجلس تعدادی از نمایندگان از جمله ندیمی، مهدوی، ابهری،‌ کلهر و اعلمی خواستار تذکر در مورد اجرای سهمیه‌بندی بنزین بودند که باهنر رئیس جلسه علنی امروز اجازه دادن تذکر را به این نمایندگان نداد و همین امر باعث شد تا نظم جلسه علنی مجلس برای لحظاتی به هم بخورد.

کلهر و صنعتی مهربانی از جمله نمایندگانی بودند که به سهمیه بندی بنزین و اتخاذ روشی بهتر برای این امر تذکراتی را ارائه کردند که باهنر که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، به این دو نماینده تذکر دهنده گفت : این تذکرات را باید به صورت مکتوب به مسئولان اجرایی کشور ارائه کنید .

اعتراض نمایندگان به باهنر باعث شد که تعداد زیادی از نمایندگان دور ندیمی جمع شده و طرحی را در جهت لغو و توقف سهمیه‌بندی بنزین با قید سه فوریت تهیه کنند که بر اساس این طرح بنزین با همان قیمت 100 تومان و بدون سهمیه‌بندی ارائه خواهد شد.

منع: تبیان


نوشته شده توسط: علی دادار

جواب ادینه جمعه 86/4/8 ساعت 4:8 عصر

سلام جواب ادینه در ادمه مطلب...

لینک جواب...

http://www.irib.ir/Occasions/Nobakhti/nobakhti.fa.htm


نوشته شده توسط: علی دادار

جواب روزانه ? تیر جمعه 86/4/8 ساعت 4:8 عصر

سلام مجدد این جواب روزانه...

جواب گزینه...

لینک جواب... http://www.ir-ph.org/ArticleFullView.aspx?idar=2394


نوشته شده توسط: علی دادار

برای شناسایی گوشی‌های اصلی راه‌های متفاوتی است که از جمله آن‌ها استفاده از کد #06#* است که سریال گوشی شما (IMEI) را مشخص نموده و شما می‌توانید آن را با شماره سریال موجود بر روی جعبه و باطری مقایسه نمایید این سه شماره باید با هم همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است. روش دوم؛ تشخیص اصل بودن گوشی از طریق اینترنت است، بدون نیاز به یافتن کد فوق بر روی جعبه یا باطری گوشی یا سایر راه‌ها!

گوشی‌های تلفن همراه

بقیه در ادامه مطلب


نوشته شده توسط: علی دادار

<      1   2   3   4   5   >>   >

ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

modir
[عناوین آرشیوشده]